Van Alebeek, C., Van der Meer, T., & Hakhverdian, A. (2025). Two Faces of Trust? How Political Trust Shapes Responses to Democratic Violations. Paper in progress.
Van Alebeek, C. (2025). Political Trust and Democracy in the Netherlands. Paper presented at Politicologenetmaal 2025, University of Groningen. (DOI)
Stals, L., & Van Alebeek., C. (2025). Navigating the Blueprint: The Development of Institutional Trust Structures During Adolescence. Paper under review.
Van Alebeek, C., Van der Meer, T., & Hakhverdian, A. (2025). Stable or Variable Distrust? Disentangling the Relationship between Political Trust and Electoral Behavior. Paper under review. (DOI)
 Mulder, L., Thijs, P., Wanders, F., van den Berg, B., la Roi, C., Mennes, H., van Alebeek, C., van Slageren, J., van der Meer, T., van de Werfhorst, H., & ten Dam, G. (2025). Jongeren over democratische waarden. B en M : Tijdschrift voor Beleid, Politiek en Maatschappij, 52(1), 23-43. https://doi.org/10.5553/BenM/138900692024001 [details]
Mulder, L., Thijs, P., Wanders, F., van den Berg, B., la Roi, C., Mennes, H., van Alebeek, C., van Slageren, J., van der Meer, T., van de Werfhorst, H., & ten Dam, G. (2025). Jongeren over democratische waarden. B en M : Tijdschrift voor Beleid, Politiek en Maatschappij, 52(1), 23-43. https://doi.org/10.5553/BenM/138900692024001 [details] Huijsmans, T., Mulder, L., van Slageren, J., van Alebeek, C., van den Berg, B., Kempen, S., Rosmalen, M., ten Dam, G., van der Meer, T., & van de Werfhorst, H. (2024). Democratische kernwaarden in het voortgezet onderwijs: Adolescentenpanel Democratische Kernwaarden en Schoolloopbanen - jaren 5 en 6 - 2022/2024. Universiteit van Amsterdam, ADKS. [details]
Huijsmans, T., Mulder, L., van Slageren, J., van Alebeek, C., van den Berg, B., Kempen, S., Rosmalen, M., ten Dam, G., van der Meer, T., & van de Werfhorst, H. (2024). Democratische kernwaarden in het voortgezet onderwijs: Adolescentenpanel Democratische Kernwaarden en Schoolloopbanen - jaren 5 en 6 - 2022/2024. Universiteit van Amsterdam, ADKS. [details] van Slageren, J., Mennes, H., Mulder, L., van Alebeek, C., van den Berg, B., Huijsmans, T., ten Dam, G., Geven, S., van der Meer, T., & van de Werfhorst, H. (2023). Democratische kernwaarden in het voortgezet onderwijs - Jaar 4 2021/2022: Adolescentenpanel Democratische Kernwaarden en Schoolloopbanen. Universiteit van Amsterdam, ADKS. https://adks.nl/wp-content/uploads/2023/12/ADKS-Rapport-jaar-4-%E2%80%93-Democratische-kernwaarden-in-het-voortgezet-onderwijs-20212022.pdf [details]
van Slageren, J., Mennes, H., Mulder, L., van Alebeek, C., van den Berg, B., Huijsmans, T., ten Dam, G., Geven, S., van der Meer, T., & van de Werfhorst, H. (2023). Democratische kernwaarden in het voortgezet onderwijs - Jaar 4 2021/2022: Adolescentenpanel Democratische Kernwaarden en Schoolloopbanen. Universiteit van Amsterdam, ADKS. https://adks.nl/wp-content/uploads/2023/12/ADKS-Rapport-jaar-4-%E2%80%93-Democratische-kernwaarden-in-het-voortgezet-onderwijs-20212022.pdf [details] van Alebeek, C., & van der Meer, T. (2024). Democratische erosie: Gedrag als graadmeter. In M. Honingh, & C. van Ham (Eds.), Verkenning en verdieping democratische erosie en respons in Nederland (pp. 58-89). (Sustainable democracy). Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. https://www.kennisopenbaarbestuur.nl/binaries/kennisbankopenbaarbestuur/documenten/rapporten/2024/04/12/verkenning-en-verdieping-democratische-erosie-en-respons-in-nederland/Verkenning+en+verdieping+democratische+erosie+in+Nederland+-+april++2024+finaal.pdf [details]
van Alebeek, C., & van der Meer, T. (2024). Democratische erosie: Gedrag als graadmeter. In M. Honingh, & C. van Ham (Eds.), Verkenning en verdieping democratische erosie en respons in Nederland (pp. 58-89). (Sustainable democracy). Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. https://www.kennisopenbaarbestuur.nl/binaries/kennisbankopenbaarbestuur/documenten/rapporten/2024/04/12/verkenning-en-verdieping-democratische-erosie-en-respons-in-nederland/Verkenning+en+verdieping+democratische+erosie+in+Nederland+-+april++2024+finaal.pdf [details] Mulder, L., la Roi, C., Mennes, H., van Alebeek, C., ten Dam, G., van der Meer, T., & van de Werfhorst, H. (2022). Democratische kernwaarden in het voortgezet onderwijs: Adolescentenpanel Democratische Kernwaarden en Schoolloopbanen  Jaar 3 (2020-2021). Universiteit van Amsterdam, ADKS. https://adks.nl/publicaties/ [details]
Mulder, L., la Roi, C., Mennes, H., van Alebeek, C., ten Dam, G., van der Meer, T., & van de Werfhorst, H. (2022). Democratische kernwaarden in het voortgezet onderwijs: Adolescentenpanel Democratische Kernwaarden en Schoolloopbanen  Jaar 3 (2020-2021). Universiteit van Amsterdam, ADKS. https://adks.nl/publicaties/ [details]